Telefoonnummer
050 541 71 15
Spoednummer
050 549 17 98

klachten

Bespreek uw onvrede met uw huisarts.

Wij stellen het op prijs wanneer u, indien u ontevreden bent over ons, dit eerst met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede kunnen wij proberen dit voor u op te lossen.
 

 

Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE (https://www.skge.nl/portal-vervolgpagina/klacht-indienen). De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

 

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (een (voormalig) rechter) en voorts uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (tevens jurist).
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.

 

Meer informatie vindt u op www.skge.nl.
 

Telefoonnummer 050 541 71 15
Spoednummer 050 549 17 98
Weekend- & Avonddiensten 0900 9229 Van Swietenlaan 2b Groningen
Receptenlijn 050 549 31 20 hunzepraktijk@home.nl
Spreekuur

Zo mogelijk 's ochtends tussen 08.00 en 09.00 uur bellen voor een afspraak. Indien u denkt extra tijd nodig te hebben, of voor meerdere personen afspreekt, vermeldt dit dan aan de assistente bij het maken van de afspraak. Hiermee voorkomt u dat anderen langer op hun beurt moeten wachten tijdens het spreekuur.

Telefonisch spreekuur

Als u teruggebeld wilt worden, dit 's ochtends doorgeven aan de assistente. Het terugbellen vindt zoveel mogelijk plaats tussen 12.00 en 13.00 uur.

Visites

's Ochtends tussen 08.00 en 10.00 bellen voor een afspraak. Gewoonlijk wordt zo mogelijk tussen 11.00 en 12.00 uur de visite gemaakt.

Recepten

Als u 's ochtends belt voor 11.00, dan staan de medicijnen twee dagen later na 16.00 klaar bij uw apotheek. Heeft u de medicijnen dezelfde dag nog nodig, meld dit even bij de assistente. Er is een receptenlijn: een telefoonlijn met waar u de recepten op een antwoordapparaat kunt inspreken: tel 5493120. Nog beter is uw verzoek mailen naar hunzepraktijk@home.nl.